BEDENSEL GELİŞİM
NÖROMOTOR GELİŞİM
Sinir ve kas kontrolünün kazanılmasıdır. Nöromotor gelişmenin normal olması için normal bir zeka düzeyinin yanı sıra sinir sistemi ve kas sisteminin sağlam olması ve görme, işitme yeteneklerinin de bulunması gereklidir.
Sinir-kas kontrolünün kazanılması belli bir sıra izler. Bu sıra baş ve boyundan ayaklara (sefalo-kaudal), merkezden uçlara (proksimo-distal) doğrudur. Kas kontrolünün kazanılmasında ‘öğrenme yeteneği’nin de rolü olduğundan nöromotor gelişme zeka derecesi ile yakından ilişkilidir. İlk 2 yaşta nöromotor gelişme ile zeka ve ruh gelişmesi birlikte değerlendirilir.
1)POSTÜR VE HAREKET:
• 1-3 aylıkta başını tutabilmeyi öğrenir
• 6-8 aylarda kendi kendine oturma becerisini kazanır
• 5. ayda el-göz-ağız hareketleri koordine duruma gelir. Elini bir nesneye uzatıp ağzına götürme yeteneğine kavuşur.
• 12- 14 aylarda yürümeye başlar.
Kasların gevşekliği (hipotoni) ve fazla kasılması (hipertoni) durumları nöromotor gelişmeyi engeller ve geciktirir. Harekete ilişkin becerileri zamanında yapamayan çocuklar nörolojik defekt ve zeka geriliği açısından incelenmelidir.
NÖROMOTOR GELİŞİM
Sinir ve kas kontrolünün kazanılmasıdır. Nöromotor gelişmenin normal olması için normal bir zeka düzeyinin yanı sıra sinir sistemi ve kas sisteminin sağlam olması ve görme, işitme yeteneklerinin de bulunması gereklidir.
Sinir-kas kontrolünün kazanılması belli bir sıra izler. Bu sıra baş ve boyundan ayaklara (sefalo-kaudal), merkezden uçlara (proksimo-distal) doğrudur. Kas kontrolünün kazanılmasında ‘öğrenme yeteneği’nin de rolü olduğundan nöromotor gelişme zeka derecesi ile yakından ilişkilidir. İlk 2 yaşta nöromotor gelişme ile zeka ve ruh gelişmesi birlikte değerlendirilir.
1)POSTÜR VE HAREKET:
• 1-3 aylıkta başını tutabilmeyi öğrenir
• 6-8 aylarda kendi kendine oturma becerisini kazanır
• 5. ayda el-göz-ağız hareketleri koordine duruma gelir. Elini bir nesneye uzatıp ağzına götürme yeteneğine kavuşur.
• 12- 14 aylarda yürümeye başlar.
Kasların gevşekliği (hipotoni) ve fazla kasılması (hipertoni) durumları nöromotor gelişmeyi engeller ve geciktirir. Harekete ilişkin becerileri zamanında yapamayan çocuklar nörolojik defekt ve zeka geriliği açısından incelenmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder